Udostępnij!

Reklama na Facebooku, czy warto?

O tym, że Facebook jest skutecznym narzędziem promocji, wie niemal każdy przedsiębiorca. Dziś bardzo ciężko znaleźć firmy, które nie podają wlanego fanpega. To na nim zamieszczają oferty swoich produktów czy usług, a także dzielą się aktualnościami. Te formy działań na Facebooku są bardzo popularne, jednak część przedsiębiorców nie wie jakie dodatkowe działania można podjąć na tej platformie społecznościowej. Tymczasem Facebook oferuje przedsiębiorcom szereg narzędzi, które mogą pomóc w promocji i reklamie. Jednym, z tych najważniejszych są reklamy. Ich system jest bardzo rozbudowany. Proponuje on firmom promocje nastawione na różnorodne cele, które można dokładnie dopasować do swoich aktualnych potrzeb. Czy jednak warto inwestować w reklamę na Facebooku? Na to pytanie, a także wiele innych związanych z Facebook Ads opowiadamy w naszym artykule.

Potencjał Facebooka

Facebook to największy portal społecznościowy zarówno w Polsce, jak i na świecie. Szacuje się, że tylko w Polsce korzysta z niego 10,6 mln osób. Większość z nich spędza na nim ok.1,5 godziny dziennie, kilka razy na dzień odwiedzając swoją tablicę. O swoich użytkownikach portal zbiera mnóstwo informacji, mających istotne znaczenie dla każdego marketera. Informacje, jakie posiada Facebook o posiadaczach konta to ich płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania oraz pracy, zainteresowania oraz zachowania. Sprawia to, że reklamy na Facebooku mogą dotrzeć niemal do każdej grupy społecznej.

Po co reklamować się na Facebooku?

Oprócz tego, że Facebook pozwala na dotarcie do każdej grupy społecznej, to jeszcze dodatkowo umożliwia realizację celów biznesowych, wizerunkowych i reklamowych. Celem reklamy na Facebooku może być zwiększenie rozpoznawalności marki, pozyskanie nowych leadów, zachęcenie do aktywności pod postami na firmowym fanpage, zaproszenie do udziału w wydarzeniu, zwiększenie konwersji, czyli np. zakupów w sklepie czy zapisów do newslettera. Reklamy mogą także zachęcać do polubienia fanpage lub odwiedzania strony www firmy. Taki bogaty wybór celów, które można zrealizować za pomocą Facebook Ads, sprawia, że każdy przedsiębiorca odnajdzie model reklamowy, który będzie mu odpowiadać.

Jak promować się na Facebooku? Cel i grupa docelowa

Różnorodność reklam, które można stworzyć na Facebooku, sprawia, że wielu przedsiębiorców ma problem w poruszaniu się po systemie reklamowym portalu. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że z Facebookiem można rozliczać się na różnych zasadach. Płacić można za kliknięcie, przejście na stronę czy pozyskanie danych kontaktowych. Do ustalenia oprócz sposobu rozliczania są też inne elementy.

Pierwszym z nich jest powyżej opisany cel reklam. Kolejnym elementem jest dobór grupy docelowej, czyli osób, do których ma trafić przekaz reklamowych. Tutaj Facebook daje kilka możliwości. Odbiorcami takim może być ściśle określona grupa osób, którą wybiera się na podstawie wieku, płci, zainteresowania, zachowań, miejsca zamieszkania oraz pracy. Chociaż na pierwszy rzut oka, wydaje się to mało atrakcyjne, wystarczy sprawdzić możliwości takiego targetowania, aby zmienić zdanie. I tak np. twoje reklamy mogą trafić do miłośników podróży w wieku 26-40 lat mieszkających w Brazylii, ale posługujących się językiem angielskim lub młodych mam, które mają dzieci do lat 3 i interesują się modą i urodą.

Reklamy można też kierować do grupy niestandardowych odbiorców. Są to osoby, które posiadasz w swojej bazie danych lub które zapisały się do swojego newslettera. W tej opcji Facebook proponuje również ustawienie reklam, które będą wyświetlane tylko osobom wykonujących w określonym czasie jakąkolwiek interakcję z fanpagem twojej firmy.

Twoje reklamy możesz także targowanie do grupy podobnych odbiorców, w których znajduje się 1% osób najbardziej podobnych do twoich obecnych klientów. Grupa tych osób jest automatycznie selekcjonowana przez Facebooka. Kolejną grupą docelową dla twoich reklam mogą być aktualni fani firmowego fanpage.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

To ile chcesz wydać na reklamę na Facebooku, ustalasz samodzielnie w systemie reklamowym. Budżet możesz ustalić na poziomie dziennym lub całkowitym dla całej kampanii. Nie ma co ukrywać, że im wyższy budżet, tym większej ilości osób pokaże się reklama. Warto także w trakcie trwania kampanii optymalizować budżet, pozwoli to na zmniejszenie kosztów przy jednoczesnej maksymalizacji efektów.

Kiedy warto inwestować w reklamę na Facebooku?

W reklamę na Facebooku warto zainwestować, jeżeli chce się zwiększyć zasięg swoich postówzyskać nowych klientów. Warto także na nią postawić, jeśli zależy ci na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Aby jednak reklamy mogły zrealizować te cele, trzeba wiedzieć, jak one działają oraz jak wykorzystać ich potencjał. Przeznaczony budżet łatwo wydać nie osiągając żadnych efektów.

Najczęstsze błędy w reklamach na Facebooku

Rozbudowany system reklamowy Facebooka sprawia, że początkujący marketerzy mogą popełniać wiele błędów, które wpływają na efektywność prowadzonych kampanii. Do najczęstszych błędów można zaliczyć złe ustawienie kampanii, zły dobór grupy docelowej, brak zoptymalizowanego budżetu oraz zastosowanie nieodpowiedniej treści i grafiki.

Błędy te można stosunkowo łatwo wyeliminować, optymalizując kampanie reklamowe, testując różne grupy docelowe czy wykonując testy A/B do jeszcze precyzyjniejszego kierowania swoich reklam. Warto stosować również właściwy podział zestawu reklam i wykluczeń. Są to jednak tylko nieliczne z elementów wpływające na sukces prowadzonych kampanii.

Czy reklamy na Facebooku mają wady?

Chociaż Facebook jest doskonałym i co najważniejsze wciąż rozwijanym się narzędziem reklamowym, to nie jest wolny od wad. Inwestycja w Facebook Ads często kończy się spadkiem zasięgów organicznych, tak Facebook niejako zmusza przedsiębiorców do ponownego płacenia za uwagę fanów. Firmy wybierające za cel reklamowy powiększenie ilości polubień czy komentarzy, borykają się również z tym, że chociaż wydają na to nie małe pieniądze, to nie zawsze zawraca się to im biznesowo.

Udostępnij!

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić .

Prowadzisz biznes?
Pomożemy go rozwinąć!

Dzielimy się wiedzą .

Nasze nagrody i ubezpieczenia .

Lloyd's Register Quality Assurance

Wspiera nas międzynarodowa instytucja działająca w obszarze certyfikacji systemów jakości.

Family Business

Jesteśmy dumni z bycia firmą rodziną, co wiernie obrazuje nasze podejście do klienta.

Laur Eksperta

Zdobyliśmy znak jakości nadawany przez naukowców najbardziej prestiżowych polskich uczelni.

Nad pracą naszego zespołu czuwa doradca podatkowy.

W celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia zobowiązań podatkowych naszych klientów.

Referencje .

Pasja i profesjonalizm Pani Marleny to jedno, ale przede wszystkim umiejętność prostego, przejrzystego przekazu skomplikowanego języka księgowego, urzędowego! … Moja firma jest w dobrych rękach, a ja śpię spokojnie. Polecam z całego serca! 🙂

Jagoda Wojczyńska

Właściciel
Mirtillo
Mirtillo

Bardzo dobrze mi się współpracuje z firmą SAS TAX.
Największym plusem jest przede wszystkim szybki, łatwy kontakt oraz ekspresowe działanie.

Paulina Jagodzińska

beauty-fashion-shopping.pl
beauty-fashion-shopping.pl

Dotychczasowa współpraca przebiegała w atmosferze pełnego zaufania i profesjonalizmu … pozwala nam polecić tę firmę, oraz osoby w niej pracujące jako solidną i pełną profesjonalizmu.

Arkadiusz Śmiechowski

Prokurent
Choma Expert

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję