Udostępnij!

Mikro influencerzy – kim są i kto z nimi współpracuje?

Marketingowcy co rusz stosują nowatorskie narzędzia i sposoby dotarcia do odbiorców. W ostatnich latach trendem jest influencer marketing, który opiera się on na współpracy marki z liderami opinii oraz osobami znanymi i lubianymi. Do grona tych osób zaliczają się m.in. blogerzy czy youtuberzy. Ich wizerunek i rozpoznawalność jest wykorzystywana do promocji marki. Komunikaty nadawana przez influencerów są postrzegane jako te wiarygodne i autentyczne.

Dlatego też uważane są za bardziej efektywne niż tradycyjne przekazy reklamowe. Chociaż współpraca z liderami opinii postrzegana jest pozytywnie, to przedsiębiorcy szukający nowatorskich rozwiązań przekonują, że o wiele bardziej opłaca się podejmować działania reklamowe z mikro influencerami. Zobacz, kim oni są i jak z nimi współpracować.

Współpracę z influencerami podejmują zarówno duże międzynarodowe marki, jak i te mniejsze. Największą popularnością cieszą się liderzy opinii znani szerszej publiczności. Ich twarze wykorzystywane są przez wiele marek. W praktyce oznacza to, że zostają oni ambasadorami tak wielu projektów, że czasem odbiory ich komunikatów mają przesyt nadawanych przez nich przekazów reklamowych. W odpowiedzi na taką sytuację w koncepcji influencer marketingu pojawił się nowy rodzaj współpracy zwany jako mikro influencer marketing.

Kim są mikro influencerzy?

Mikro influencerzy to osoby, które aktywnie działają w sieci, jednak nie są tak popularne, jak celebryci, eksperci czy osoby publiczne. Zazwyczaj swoją aktywność w social mediach lub na blogu łącza z pracą zawodową, w sieci dzielą się jedynie swoim hobby. Mikro influencerów nie można więc nazwać zawodowymi blogerami. Cecha charakterystyczna mikro influencerów jest również to, że gromadzą oni mniejsze publiczności niż ich popularniejszy koledzy. Jednak mniejsza liczba obserwatorów nie oznacza, że kampanie z ich udziałem są mniej efektowne. Mikro influencerzy mogą, bowiem pochwali się ponadprzeciętnym zaangażowaniem swoich fanów. Oprócz tego marketerzy postrzegają publikowane przez nich treści jako bardziej autentyczne i nakierowane na konkretne grupy docelowe. Takie cechy mikro influencerzy potwierdza raport HubSpot oraz badanie HelloSociety. Wskazują one m.in., że ten typ liderów opinii może pochwalić się od 1 do 30 tysięcy fanów.

Statystyczny mikro influencer

Badania przeprowadzone przez firmę Indahash pokazują, że statystyczny mikro influencer jest kobieta, która dzieli się swoimi postami od jednego do trzech razy dziennie. Duża część z przebadanych mikro influencerów otwarta jest na współpracę barterową z   przedsiębiorstwami, a częstą również i na tę bez wynagrodzenia (w przypadku gdy zgłosi się do nich firm, która darzą sympatią). Mikro influencerzy najczęściej działają w obszarze mody, sportu, aplikacji mobilnych oraz branży beauty.

Gdzie spotkać mikro influencera?

Mikro influencerzy działają na każdym z kanałów mediów społecznościowych, często też są autorami blogów osobistych. Jednak najczęściej o tej formie marketingu i kampaniach reklamowych opartych na mikro influencera mówi się w przypadku Instagrama. Ta platforma ma dla nich największy potencjał. Potwierdzają to badania firmy Markery, która skupiła się na badaniu tej grupy liderów opinii działającej na Instagramie. Przeprowadzone badania mówią, że im więcej obserwujących, tym mniejsze jest zaangażowanie w postaci komentarzy czy polubień. W praktyce oznacza to, że mniej popularny profil może wygenerować większy wskaźnik zaangażowania.

Mikro influencerzy w kampaniach reklamowych

Wykorzystując w kampaniach reklamowych mikro influencerów, marki mogą liczyć na większe zaangażowanie odbiorców. Teza ta jasno wynika z danych statystycznych. Mówią one, że mikro influencerzy generują zainteresowanie o 60% większe niż w przypadku przeciętnych kampanii w mediach społecznościowych. Kampanie oparte na tym modelu współpracy cechują się również wyższym wskaźnikiem efektywności oraz generują 2,2 razy więcej konwersji.

Korzyści ze współpracy z mikro influencerami

Twarde dane liczbowe pokazują, że współpraca z mikro influencerami może być skutecznym narzędziem marketingowym. Korzyścią z takiej współpracy jest również możliwość dotarcia do ściśle wyselekcjonowanej grupy docelowej. Mikro influencerzy często działają na lokalnych rynkach lub/oraz kierują swój przekaz do konkretnych osoby np. młodych mam czy osób zainteresowanych japońskimi komiksami.

Dużym plusem współpracy z liderami opinii o mniejszych zasięgach są koszty. Wykupienie u nich reklamy czy zachęcenie do włączenia się w akcje marketingowe wiąże się z niższymi kosztami niż w przypadku zatrudnienia topowego influencerami. Średni koszt posta sponsorowanego na Instagramie to 300-400 zł. Przychylne dla przedsiębiorców są również stawki mikro influencerów na innych platformach społecznościowych. Stosunkowo niskie koszty współpracy, pozwalają na rozpoczęcie jej z kilkoma liderami opinii, a także w ogóle wystartowanie z taką formą marketingu firmom o niskich budżetach na promocje.

Firmy, które nawiązują współpracę z mikro influencerami, cenią ich również za dużą wiarygodność i autentyczność. Tworzone przez nich treści są bliskie fanom micro influencerów. A przez to lepiej przez nich odbierane. Warto zaznaczyć, że mikro influencerzy dobrze znają swoich obserwatorów, przez co wiedza jak skutecznie do nich trafić. Dzięki temu udostępniane komunikaty są przez nich chętnie komentowane i udostępnianie. Niewielka ilość fanów pozwala również na wejście z nimi w bezpośrednie relacje – odpowiadanie na pytania, komentowanie itd. Wzmacnia to więź na linii fan-influencer oraz zachęca do większego zaangażowania w działania, również te związane z marką, którą promują.

Postawienie na micro influencerów może okazać się strzałem w dziesiątkę dla wielu firm, szczególnie tych z sektora MŚP. Dzięki odpowiedniemu doborowi tematu kampanii i treści mogą oni realnie wpływać na sprzedaż produktu. Mikro influencerów zainteresowanych współpraca mogą szukać na socjalnie przeznaczonych do tego platformach lub samodzielnie wyszukać na Instagramem za pomocą hasztagów charakterystycznych dla działań firmy.

Udostępnij!

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić .

Prowadzisz biznes?
Pomożemy go rozwinąć!

Dzielimy się wiedzą .

Nasze nagrody i ubezpieczenia .

Lloyd's Register Quality Assurance

Wspiera nas międzynarodowa instytucja działająca w obszarze certyfikacji systemów jakości.

Family Business

Jesteśmy dumni z bycia firmą rodziną, co wiernie obrazuje nasze podejście do klienta.

Laur Eksperta

Zdobyliśmy znak jakości nadawany przez naukowców najbardziej prestiżowych polskich uczelni.

Nad pracą naszego zespołu czuwa doradca podatkowy.

W celu zapewnienia prawidłowego rozliczenia zobowiązań podatkowych naszych klientów.

Referencje .

Pasja i profesjonalizm Pani Marleny to jedno, ale przede wszystkim umiejętność prostego, przejrzystego przekazu skomplikowanego języka księgowego, urzędowego! … Moja firma jest w dobrych rękach, a ja śpię spokojnie. Polecam z całego serca! 🙂

Jagoda Wojczyńska

Właściciel
Mirtillo
Mirtillo

Bardzo dobrze mi się współpracuje z firmą SAS TAX.
Największym plusem jest przede wszystkim szybki, łatwy kontakt oraz ekspresowe działanie.

Paulina Jagodzińska

beauty-fashion-shopping.pl
beauty-fashion-shopping.pl

Dotychczasowa współpraca przebiegała w atmosferze pełnego zaufania i profesjonalizmu … pozwala nam polecić tę firmę, oraz osoby w niej pracujące jako solidną i pełną profesjonalizmu.

Arkadiusz Śmiechowski

Prokurent
Choma Expert

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję