Poradnik eksperta

Strona główna
Biznes
Nie znaleziono elementów
Nie znaleziono elementów
 
Instagram Stories – jak tworzyć relacje, które zainteresują obserwatorów?

Media społecznościowe dają coraz to nowsze możliwości angażowania odbiorców. W ostatnim czasie na topie są relacje, które dostępne są w przestrzeni Internetu tylko przez chwilę. Prekursorem tego narzędzia jest Snapchat, jednak dziś  krótkie relacje, które znikają po 24 godzinach, można dodawać i na Facebooku i na Instagramie.

Ta druga platforma możliwość dodawania Stories udostępniła w sierpniu 2016 roku. Od początku to narzędzie zyskało sporą rzeszę fanów. Za skutkowało to tym, że po Instagram Stories zaczęli sięgać nie tylko użytkownicy indywidualni, ale i firmy promujące się na tej platformie.

Instagram Stories to dziś żadna nowość – z tej opcji promocji i mówienia o swoim produkcie możemy korzystać już od 2 lat. Forma została przekopiowana ze Snapchata, ale z biegiem czasu zaczęła dawać nowe możliwości. Dziś Instagram Stories to nie tylko możliwość publikowania krótkich relacji, ale i wykupienia reklam. Sukces tego formatu jest olbrzymi. Według niektórych badań już teraz statystyczny użytkownik Instagrama ogląda Stories przez 32 minuty dziennie.

Czym są Insta Stories?

Instagram Stories to jedna z funkcji platformy Instagram. W jej ramach użytkownik może zamieszczać zdjęcia, filmy, gify czy przeprowadzać transmisje  na żywo. Publikowane materiały mogą być dodatkowo uatrakcyjniane dostępnymi efektami np. filtrami, ozdobnymi etykietami, emotikonami, nagraniem wstecznym, boomerang-iem, hasztagami i tagami. Takie możliwości pozwalają nadanie nawet zwyczajnemu zdjęciu oryginalnego i niepowtarzalnego charakteru. Warto również wspomnieć, że od niedawna Instagram umożliwił dodawanie Stories tylko w  postaci tekstu.

Relacje nie pojawiają się wśród tradycyjnych postów na feedzie, ale w górnej części tablicy. Ilość tworzonych relacji w ciągu dnia jest dowolna. Co ważne, Stories nie pozostaje na profilu dłużej niż 24 godzin – po tym czasie relacja znika i dostępna jest jedynie w archiwum, które jest widoczne dla właściciela konta.

Ważną informacją dla firm jest to, że konta posiadające minimum 10 tysięcy obserwatorów mogą na Instagram Stories dodawać aktywne linki (nie jest to możliwe przy tradycyjnych postach). Oznacza to, że np. sklep internetowy może odesłać klientów do konkretnego produktu, nowego wpisu na blogu czy nagrania w innym serwisie. Kolejną istotną informacją jest to, że konta biznesowe na Instagramie mają możliwość przeglądania pogłębionych statystyk, które są dostępne przez 14 dni.

Instagram Stories – czy jest potrzebne firmom?

Instagram powoli wyrasta na drugą po Facebooku platformę społecznościową. Liczba jego użytkowników stale rośnie. Trzeba jednak zaznaczy, że Instagram nadal zachowuje balans pomiędzy treściami reklamowymi a tymi niekomercyjnymi. Takie działania niezwykle podobają się użytkownikom platformy, z których większość na Instagrama zagląda codziennie. Specjaliści ds. marketingu podkreślają więc, że firmy nie powinny się zastanawiać czy być obecne na Instagramie, ale w jaki sposób być na nim obecne. Potrzebę prowadzenia firmowego konta na tej proformie rozumie coraz więcej biznesów. Co jednak z Insta Stories? Czy one są obowiązkowym elementem komunikacji maki na tej proformie?

Obowiązku oczywiście nie ma – wskazuje się jednak, że Instagram Stories to szansa na częstszą, bardziej bezpośrednią i spersonalizowaną komunikację z użytkownikiem. Za pomocą tego formatu można w łatwy sposób opowiedzieć historię, zatrzymać uwagę, przekierować do strony, zaprezentować produkt (również ten nowy).

Jak tworzyć firmowe Insta Stories?

Tworzenie relacji na Instagramie nie jest trudne. Jeśli posiada się już konto (indywidualne lub firmowe) wystarczy otworzyć aplikacje i kliknąć na ikonę aparatu w lewym górnym rogu. Aby stworzyć relacje, nie potrzeba dodatkowych ustawień i konfiguracji. Relacje możesz rejestrować za pomocą telefonu, na który masz aplikacje lub przygotować je za pomocą bardziej profesjonalnego sprzętu np. kamery czy aparatu, a następnie przenieść do urządzenia mobilnego i opublikować.

Ciekawe Instagram Stories – pomyśl, o czym chcesz opowiedzieć?

Chociaż relacje na Instagramie znikają po 24 godzinach, to marka, która chce skorzystać z tego sposobu komunikacji, powinna przemyśleć swoją strategię nadawania komunikatów. Pierwszym krokiem tworzenia ciekawych relacji Insta Stories jest zastanowienie się, jakie historie chce się opowiadać swoim obserwatorom. W tym pomoże ustalenie i przeanalizowanie najciekawszych treści z feedu, wartości marki, profilu odbiorców oraz celów filmy.

Relacje na Instagramie mogą informować o nowościach, bestsellerach, specjalnych promocjach, być seriami tematycznymi, sesją Q&A, czy relacjami z wewnętrznego życia firmy – możliwości jest mnóstwo.

Bez względu na to, jakie będą treści relacji warto pamiętać, że powinny być one estetyczne, dobrej jakości oraz zgodne ze stylistyką profilu – warto zadbać o to, pomimo że treści i tak znikną po 24 godzinach.

Instagram Stories dla biznesu

Instagram Stories może być takim samym narzędziem komunikacji biznesowej  jak inne podobne rozwiązania. Aby jednak móc mówić o skuteczności prowadzenia komunikacji w ten sposób, należy pamiętać nie tylko o stronie kreatywnej, ale i analitycznej. Warto więc sprawdzać i analizować wyniki publikacji i ewentualne wiadomości, które można otrzymać od użytkowników, w odpowiedzi na opowiedzianą historię.

Statystyki Instagram Stories można analizować w statystykach profilu. Znajdują się one w zakładce zawartość i dostępne są przez 2 tygodnie dla konta biznesowego. Wskaźniki, którymi się powinno zainteresować to zasięg i wyświetlenia. Dzięki nim można określić, do jakiej ilości obserwatorów docierają firmowe Instagram Stories. Przy analizie należy pamiętać, że zasięg mówi, o tym ile osób widziało relację, a wyświetlenia – ile razy relacja została obejrzana.

Instagram Stories to coraz chętniej wykorzystywane narzędzie do komunikacji z klientami. Marki, które chcą profesjonalnie wykorzystywać ten kanał, mają wiele możliwości tworzenia ciekawych i angażujących relacji. Szukając inspiracji, warto wejść na profile dużych marek lub podpatrzeć influencerów, którzy są mistrzami w tego typu komunikacji. Trzeba pamiętać jednak, aby nie powielać ich pomysłów, ale dostosować je do swoich potrzeb swojego biznesu. Dzięki temu  komunikacja z odbiorcami będzie jeszcze bardziej satysfakcjonująca.

PROWADZISZ BIZNES? POMOŻEMY GO ROZWINĄĆ

Dostaniesz nawet 20h wolnego czasu miesięcznie, zabezpieczymy Twoje dane, pomożemy w optymalizacji procesów biznesowych, ułatwimy planowanie inwestycji, damy więcej możliwości rozwoju biznesu.

Zadbamy o Twój czas już teraz, podaj swój telefon, lub adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h.