Poradnik eksperta

Strona główna
Biznes
Nie znaleziono elementów
Nie znaleziono elementów
 
Twitter – nieodkryty potencjał marketingowy

Chociaż Twitter to medium znane w Polsce, to niewiele marek wykorzystuje je w komunikacji marketingowej. Nawet te firmy, które decydują się ćwierkać na Twitterze, nie zawsze mają pomysł na prowadzenie komunikacji na tym kanale. Tymczasem Twitter oferuje coraz większe możliwości marketingowe. Pozwala on na precyzyjnie dotarcie do interesującej nas grupy docelowej, wykorzystywanie nowoczesnych formatów reklamowych oraz zastosowanie dobrze stargetowanych reklam. Zobacz, co musisz wiedzieć o Twitterze, zanim rozpoczniesz na nim prowadzenie działań.

Twitter w Polsce

Twitter w Polsce to medium, które ustępuje potędze Facebooka oraz fenomenowi Instagrama. Nie oznacza to jednak, że o użytkownikach tego medium społecznościowego można zapomnieć i ich całkowicie pominąć w swoich działaniach reklamowych. Jak podają najnowsze dane, w Polsce z ćwierkającego medium w 2016 roku korzystało 4 miliony osób. Jest to o 23% więcej niż w roku 2015. Dane podane są na podstawie badań Sotrender.

Strategia działań na Twitterze

Twitter jest kanałem mediów społecznościowych, dlatego w przypadku chęć rozpoczęcia na nim działań, powinno się uwzględnić  ogólnej strategii komunikacji przez social media lub też stworzyć osobny plan dla tego kanału. Tworząc taki plan, pod uwagę należy wziąć takie elementy jak: cel komunikacji, content, który zainteresuje grupę docelową i będzie zgodny z budowanym przez firmę wizerunkiem.

Twitter, narzędzie do…

Twitter nad Wisłą kojarzony jest przede wszystkim jako medium dla polityków, dziennikarzy i gwiazd. Marki słabo odnajdują się w tym kanale i nie za bardzo wiedzą jak wykorzystać krótkie wiadomości w komunikacji z fanami. Tymczasem kanał ten idealnie sprawdza się do przekazywania prostych komunikatów PR-owych, budowania wizerunku i wiarygodności marki, nadawanie realizacji w wydarzeń eventowych, a także tworzenia kampanii video. Jak więc widać możliwości jest dużo. To, na jakie się postawi, zależy tylko od tego, jaki pomysł będzie miało się na prowadzenie kanału.

Jak prowadzić firmowego Twittera?

Prowadzenie firmowego konta na Twitterze nie jest proste. Aby móc mówić o jego profesjonalnej obsłudze należy poświęcić mu dużo czasu i zaangażowania. Wynika to ze specyfikacji Twittera, który jest otwarty, responsywny i stawiający na szybką komunikację. Dla obsługującego oznacza to, że musi on wykazać się dużą kreatywnością oraz szybkim reagowaniem na aktualne zdarzenia. Twittować o nowościach i bieżących wydarzeniach trzeba co najmniej kilka razy dziennie, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, aby komunikaty umieszczać nawet kilkanaście razy na dole. W prowadzeniu Twittera liczy się bowiem regularność, to ona pozwala dotrzeć z treścią do pożądanej grupy docelowej.

Zalety prowadzenia konta firmowego na Twitterze

Niedoceniany Twitter ma wiele zalet. Prowadzenie komunikacji w tym medium społecznościowym pozwala na rozpoczęcie dialogu, który będzie angażowała odbiorców i wywoływał u nich reaktancje. Dzięki temu i oni i twoja marka będzie mogła uczestniczyć w dyskusjach, którymi Twitter żyje. Co więcej, te dyskusje firma sama będzie mogła kreować poprzez umiejętne stosowanie #hasztagów. Poprawne ich stosowanie pozwoli na zwiększenie nie tylko zainteresowania i zaangażowania ćwierkających internautów, ale i zwiększenie zasięgów organicznych publikowanych treści. Warto również wspomnieć, że w komunikacji na Twitterze wykorzystywać można wiele rodzajów i formatów contentu, co uatrakcyjnia rozmowę z odbiorcami. Oprócz formatów tekstowych Twitter pozwala m.in. na zamieszczanie wideo, gif ów czy relacji live.

Co można na Twitterze?

Oprócz wyżej wymienionych formatów na Twitterze zamierza się głównie krótkie informacje tekstowe. Te mogą mieć 140 znaków, nie wliczając linków do zdjęć i linków zewnętrznych. Posiadacze konta na Twitterze mogą też wysłać wiadomości prywatne przesyłane bezpośrednio do innego posiadacza konta. Takie komunikaty mogą mieć nawet do 10 tysięcy znaków oraz zawierać materiał wideo, którego limit wynosi 10 minut (w przypadku treści sponsorowanych). Co istotne wraz z przeprowadzonymi w ostatnim czasie przez Twittera zmianami modyfikacji uległ też sposób wyświetlania się treści. Time link, czyli oś działań na portalu teraz może podglądać każdy, nawet niezarejestrowany w serwisie internauta. Ma to na celu poszerzenie grona odbiorców, do których marka może dotrzeć z komunikatem.

Wideo na Twitterze

Wraz z rosnącą popularnością video marketingu należy również szerzej wspomnieć o możliwościach, jakie daje Twitter w tym zakresie. Już teraz materiały wideo są tu tymi najczęściej share’owanymi. Oznacza to, że nie warto zastanawiać się, czy warto inwestować w treści wideo na Twitterze, ale jak to zrobić mądrze. W tym zakresie najczęściej wymienia są trzy opcje. Pierwsza jest promoted wideo, czyli funkcja autoplay, która uruchamia materiały w momencie scrollowania przez użytkownika osi czasu. Zachęca to do interakcji poprzez kliknięcie lub powiększenie filmu. Drugą opcją jest conversation video, czyli mechanizm opierający się na opublikowaniu tweta z materiałem wideo zawierającym call action. Po jego kliknięciu do odbiorcy przesyłany jest predefiniowany test. Dzięki temu zwiększa się zasięg, jakie zdobywają publikowane treści. Ostatnią opcją, jaką można zastosować dla wideo marketingu dla Twitterze, jest promoted trend, czyli ustawienie przez reklamodawcę treści, która wyświetla się przez całą dobę na pierwszym miejscu trendów w Polsce.

Reklamy na Twitterze

Reklamy na Twitterze pojawiły się stosunkowo niedawno,  bo pod koniec 2015 roku. Od tego czasu są one dostępne dla każdego marketera. Na Twitterze można sponsorować tradycyjne wpisy, profile czy hasztagi. Daje to szerokie spektrum możliwość. Sam proces przygotowania reklam na Twitterze nie jest trudny i przypomina ten znany większości marketerów z Facebooka. Kampanie reklamowe ustawia się w oparciu o budżet dzienny lub całościowy, a modelem rozliczeń jest liczna osób, do której reklamowany przekaz ma dotrzeć.

Jakie treści sprawdza się na Twitterze?

Ze względu na to, że Twitter żyje aktualnościami, content na nim trzeba publikować bardzo często. Może być to problem nawet dla najbardziej kreatywnych marketerów. W opracowywaniu pomysłowych rozwiązań contentowych może im pomoc kilka wskazówek. Pracując nad treściami na Twittera, warto:

  • Wykorzystać informacje o zbliżających się wydarzeniach czy premierach produktowych;
  • Dostarczać wartościowych treści, nie sprzedając przy tym nachalnie;
  • Publikować ten sam content więcej niż jeden raz, tak aby dotrzeć z przekazem do jak największego grona osób, przy tym należy pamiętać, aby za każdym razem stosować inną oprawę tweeta;
  • Prezentować elementy behind the scenes;
  • Publikować krótkie firmy ujęte w krótkie sekwencje;
  • Przygotowywać tutoriale dotyczące sprzedawanych produktów;
  • Organizować konkursy;
  • Przygotowywać krótkie lifehacki;
  • Czerpać inspiracje od najlepiej ćwierkających marek,
  • Odpowiadać na pytania, komentarze i inne formy zaangażowania fanów;
  • Badać treny i treści interesujące grupę docelową, która zainteresowana jest marka;
  • Przygotowywać treści specjalnie opracowane na potrzeby Twittera.

PROWADZISZ BIZNES? POMOŻEMY GO ROZWINĄĆ

Dostaniesz nawet 20h wolnego czasu miesięcznie, zabezpieczymy Twoje dane, pomożemy w optymalizacji procesów biznesowych, ułatwimy planowanie inwestycji, damy więcej możliwości rozwoju biznesu.

Zadbamy o Twój czas już teraz, podaj swój telefon, lub adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą w przeciągu 24h.